Βράβευση έργων του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Κουκλοπαίζουμε

Ιούν 16, 2022

Τον Ιούνιο ολοκληρώθηκε επιτυχώς για μια ακόμα χρονιά το πρόγραμμα “Κουκλοπαίζουμε” με την Οικονομική Υποστήριξη και Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Αττικής. Θα θέλαμε να συγχαρούμε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα και τον διαγωνισμό του “Κουκλοπαίζουμε 3”, καθώς οι παραστάσεις που έφτασαν στα χέρια μας ξεπέρασαν κατά πολύ το όριο των προσδοκιών μας. Όλες οι παραστάσεις περιείχαν κούκλες ζωντανές, γεμάτες κίνηση, με φωνή ξεχωριστή. Η κούκλα λειτούργησε ως εκπαιδευτικό εργαλείο κατανόησης κι εμπέδωσης της διδακτέας ύλης, η οποία πολλές φορές αναπαράγεται από τους μαθητές μηχανικά, ενώ μέσα από την εμψύχωση της κούκλας η διαδικασία της εκμάθησης έγινε ευχάριστη και παιγνιώδης. Το στήσιμο της παράστασης βοήθησε τα παιδιά να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας κι ομαδικότητας, ενώ παράλληλα ενίσχυσε την κριτική σκέψη και την ανάληψη πρωτοβουλιών. Η ανατροφοδότηση που λάβαμε από τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά που συμμετείχαν είναι παραπάνω από συγκινητική και μας γέμισε με ελπίδα και δύναμη, ώστε να συνεχίσουμε το έργο μας. Η διαδικασία της επιλογής των νικητών αποτέλεσε για μας το πιο δύσκολο κομμάτι, καθώς κάθε παράσταση περιείχε φαντασία, δημιουργικότητα και πολλή δουλειά. Στην Ημερίδα αξιολόγησης του “Κουκλοπαίζουμε 3” που πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουνίου ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού και τα βραβεία που κέρδισαν.

1) 21ο Νηπιαγωγείο Βόλου, ΑΣΤΕΡΙ: Βραβείο πολυδιάστατης και συγκροτημένης παράστασης

Βιβλίο: Σκίζω, Κόβω, Κολλάω – Αισθητηριακή, σταδιακή μέθοδος εμπνευσμένη από τη μέθοδο της Μαρίας Μοντεσσόρι

Το Βραβείο Πολυδιάστατης και Συγκροτημένης Παράστασης κέρδισε δικαιωματικά η παράσταση “Αστέρι”, η οποία παρότι δημιουργήθηκε από μικρά παιδιά του 21ου Νηπιαγωγείου Βόλου καταφέρνει να περάσει ηχηρά μηνύματα σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού και την καταπάτησή τους. Η χρήση του voice over είναι ευρηματική, καθώς επιτρέπει στην ιστορία να αναδειχθεί μέσα από τη θεατρικότητα των παιδιών και τη δράση της κούκλας. Η εναλλαγή σκηνικών προσδίδει επίσης ροή στην παράσταση και καθιστά σαφή την μετάβαση από το ένα κεφάλαιο στο επόμενο.

 

2) 34ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, ΕΙΡΗΝΗ: Βραβείο ερμηνείας και μηνύματος

Βιβλίο: Δέκα και ένα παραμύθια σοφίας για καιρούς κρίσης και άλλων δεινών

Το Βραβείο Ερμηνείας και Μηνύματος κέρδισε η “Ειρήνη”, μια παράσταση του 34ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά με πολύ δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα. Ιδιαίτερα ευρηματικός είναι ο συσχετισμός του υλικού της εφημερίδας, από την οποία κατασκευάστηκε η κούκλα, με το υλικό της εφημερίδας ως μέσο ενημέρωσης της επικαιρότητας. Πρόκειται για μια δημιουργική παράσταση με φαντασία και καλοδουλεμένο σενάριο, το οποίο λειτούργησε ώστε να τονιστεί το αδιέξοδο του πολέμου και η αναγκαιότητα της ειρήνης.

 

3) 120ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, ΛΑΒΩΜΕΝΟ ΞΩΤΙΚΟ: Βραβείο απόδοσης πολλαπλών μηνυμάτων

Βιβλίο: Ακαρνανικά παραμύθια

Το Βραβείο Απόδοσης Πολλαπλών Μηνυμάτων ανήκει στο “Λαβωμένο Ξωτικό” του 120ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, παράσταση με σενάριο εξαιρετικά ενδιαφέρον και με χιούμορ. Κρίνεται πολύ σημαντική η ευαισθητοποίηση των παιδιών από μικρή ηλικία σε κοινωνικά θέματα, όπως η μετανάστευση, ο ρατσισμός προς αλλοεθνείς/ αλλόθρησκους ή άτομα με αναπηρίες και η έκφραση υπέρ αυτών μέσω της τέχνης και δη της κούκλας. Αξιέπαινο είναι το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν οι μουσικές ικανότητες μιας μαθήτριας για την μουσική επένδυση της παράστασης.

 

4) 9ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, Η ΜΗΤΕΡΑ ΦΥΣΗ ΑΡΡΩΣΤΗΣΕ: Βραβείο ολοκληρωμένης καλλιτεχνικής άποψης

Βιβλίο: Η Χώρα του Τότωρα – Θέατρο για ανήλικους θεατές

Το Βραβείο Ολοκληρωμένης Καλλιτεχνικής Άποψης δόθηκε στο “Η Μητέρα Φύση αρρώστησε”, μια παράσταση με σωστούς χρόνους και ροή αλλά και εξαιρετικά χρήσιμα ευρήματα, π.χ. το voice over, τα φύλλα που πέφτουν, το κουτί που απεικονίζει την πόλη, τα ψάρια και τα πουλιά που κινούνται και ο influencer που μιλάει στο κανάλι του στο Youtube. Οι χρωματιστές κούκλες είναι πολύ όμορφες  Η χρήση φυσικού τοπίου και του χάρτη ως σκηνικού είναι ιδιαίτερα πετυχημένη, καθώς έτσι επιτυγχάνεται η σύνδεση με το μήνυμα σχετικά με την μόλυνση και προστασία του περιβάλλοντος. Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής κατάφερε να κερδίσει και το Βραβείο Κοινού, αποδεικνύοντας ότι δούλεψε για μια καινοτόμα παράσταση, ενώ ταυτόχρονα κινητοποίησε την πόλη της Κομοτηνής, τα τοπικά ΜΜΕ, άλλα σχολεία της περιοχής και γονείς για να υποστηρίξουν το έργο των παιδιών.

 

5) 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, ΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΜΕ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ: Βραβείο απόδοσης εκπαιδευτικού υλικού

Βιβλίο: Διδακτικές προσεγγίσεις της διαθεματικότητας

Το Βραβείο Απόδοσης Εκπαιδευτικού Υλικού κέρδισε δικαιωματικά η παράσταση “Το Πυθαγόρειο Θεώρημα με άλλη ματιά” του 3ου Γυμνάσιου Μυτιλήνης, το οποίο επέλεξε να αξιοποιήσει την ιστορία του Πυθαγόρα με στόχο την εκμάθηση του εκπαιδευτικού υλικού. Τα παιδιά μέσω της κατασκευής κι εμψύχωσης της κούκλας όχι μόνο εμπέδωσαν την διδακτέα ύλη και συνεργάστηκαν μεταξύ τους, αλλά κατάφεραν να στήσουν μια παράσταση διασκεδαστική με αρκετή δόση χιούμορ. Η μετάβαση από τη μία εποχή στην άλλη γίνεται με τρόπο ευρηματικό, όπως για παράδειγμα η αλλαγή των σκηνικών και των ενδυματολογικών επιλογών.

 

6) Ειδικό ΓΕΛ Αθηνών, Η ΜΠΑΛΑ: Βραβείο ποιητικής εμψύχωσης

Βιβλίο: Εκπαιδευτικό δράμα και ειδικές ανάγκες

Το Βραβείο Ποιητικής Εμψύχωσης δεν θα μπορούσε να δοθεί παρά στους μαθητές του Ειδικού ΓΕΛ Αθηνών για την παράσταση “Η Μπάλα”. Πρόκειται για μια συγκινητική και ποιητική παράσταση, η οποία καταφέρνει με τη χρήση της μουσικής και τις κινήσεις της κούκλας να μεταφέρει στο θεατή ένα δυνατό μήνυμα χωρίς τη διαμεσολάβηση διαλόγων. Η παράσταση αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα εμψύχωσης της κούκλας, μέσω της οποίας εκφράζονται λόγια ανείπωτα και σκέψεις μύχιες.

 

7) ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Καβάλας, ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΧΩΡΑ: Βραβείο ηχητικής σκηνοθεσίας

Βιβλίο: Η λαϊκή παράδοση και η γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού

Το Βραβείο Ηχητικής Σκηνοθεσίας κέρδισαν οι μαθητές του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ Καβάλας με την παράσταση “Μια Διαφορετική Γραμματοχώρα”. Η σκηνοθεσία και η σκηνογραφία είναι πολύ ενδιαφέρουσες με όμορφα πλάνα και εναλλαγή σκηνών. Ιδιαίτερα ευρηματική βρίσκουμε την αναπαραγωγή ήχου του κάθε γράμματος που συνοδεύει την κίνηση της κούκλας.

 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε εκ βαθέων όλους όσους συμμετείχαν και παρακολούθησαν το πρόγραμμα και την ημερίδα μας. Επιπλέον θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, την Περιφέρεια Αττικής, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς και τις Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Αττικής, χωρίς την στήριξη των οποίων δεν θα ήταν δυνατό να υλοποιηθεί το όραμά μας. Πιο συγκεκριμένα ευχαριστούμε για τον χαιρετισμό και τις εισηγήσεις τους την Ζέττα Μακρή, Υφυπουργό Παιδείας, την Ελένη Μπουτοπούλου, Στέλεχος του Τμήματος Προγραμματισμού, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης της ΔΑΣΔ, την Αναστασία Γκάτζιου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πολιτιστικών Δράσεων και Εποπτείας της Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού, την Καλλιόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας, την Ανθή Γουρουντή, Μουσικό και Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην ΔΔΕ Πειραιά, την Θεοδώρα-Ντορέττα Αστέρη, Σύμβουλο Α’, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας “Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση του ΙΕΠ, τον Αντώνη Λενακάκης, Αναπληρωτή Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής του ΤΕΠΑΕ – ΑΠΘ, την Άλκηστις Κοντογιάννη, Ομότιμη καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, τη Νία Φώη, Transformational Coach/ Σκηνοθέτη. Τέλος ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς που μοιράστηκαν μαζί μας τις εμπειρίες και τα συναισθήματα που γεννήθηκαν στους ίδιους και τους μαθητές τους κατά τη διάρκεια του προγράμματος: Ανδρέας Αντωνίου, Παγώνα Γεωργοπούλου, Πολυτίμη Γεωργοπούλου, Χαρίκλεια Ζαχάρωφ, Παρασκευή Θεοδωρακοπούλου, Ιωάννα Καραμανλίδου, Γιώργος Λυμπέρης, Κατερίνα Νικολαϊδη, Θεοδοσία Νικολακοπούλου, Βάσια Σταθά και τις μαθήτριες Μαριάννα Πανταζή & Σεμοίρα Μανουσαρίδη.

Αναμένουμε την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και του “Κουκλοπαίζουμε 4”. Καλό καλοκαίρι και καλή αντάμωση τον Οκτώβρη!

Πρόσφατα Νέα