Κοινωνική επίδραση

Ένας από τους βασικούς πυλώνες του «Κουκλοπαίζουμε» είναι η παροχή εκπαίδευσης σε καθοδηγητές ομάδων παιδιών ή ενηλίκων για την θεραπευτική εφαρμογή της κούκλας σε ιδρύματα, δομές φιλοξενίας προσφύγων, φορείς τυφλότητας, φυλακές, ΚΑΠΗ και κέντρα δημιουργικής απασχόλησης με στόχο την κάλυψη αναγκών των ατόμων ευάλωτων κι ευπαθών ομάδων, τη διαχείριση κρίσεων ομάδας ή ατόμων και την ομαλή κοινωνική ένταξή τους. Πέρα από την δυνατότητα παροχής εκπαίδευσης πραγματοποιούμε και μεμονωμένα σεμινάρια κατασκευής, εμψύχωσης και αυτοσχεδιασμών κούκλας σε ιδρύματα και κέντρα που φιλοξενούν άτομα ευπαθών ομάδων και μειονοτήτων. Σύμφωνα με έρευνες μέσω της κούκλας άτομα με τραύματα ή προβλήματα υγείας μπορούν να αναγνωρίσουν και να προβάλουν εσωτερικές σκέψεις και συναισθήματα στην κούκλα, καθώς αισθάνονται προστατευμένοι πίσω από αυτήν. Επίσης μέσα από την επαφή με την κούκλα καλλιεργείται το αίσθημα της αυτοεκτίμησης, της αυτοπεποίθησης, του αυτοσεβασμού, της αυτάρκειας με αποτέλεσμα το άτομο να ενδυναμώνεται συναισθηματικά.

Η αναγκαιότητα εφαρμογής του προγράμματος σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι καταλυτική μέσα σε μια κοινωνία όπου τα άτομα αποξενώνονται το ένα από το άλλο και η γνώση έχει καταστεί χρησιμοθηρική. Η ανατροφοδότηση που λαμβάνουμε από τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά που συμμετέχουν στο «Κουκλοπαίζουμε» είναι παραπάνω από συγκινητική και μας γεμίζει με ελπίδα και δύναμη, ώστε να συνεχίζουμε τη διεξαγωγή του προγράμματος κάθε χρόνο. Έχουμε διαπιστώσει από τα Ημερολόγια Δράσεων με μεγάλη μας χαρά ότι το “Κουκλοπαίζουμε” εντάχθηκε στα εργαστήρια δεξιοτήτων και σε πολλά σχολικά μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, τη βιολογία, τη νεοελληνική γλώσσα, τα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας, την αρχαία ελληνική γραμματεία και τη θεατρική αγωγή. Οι μαθητές μέσα από συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς διαλέγουν τα θέματα των ιστοριών τους, οι οποίες μιλούν για όλα αυτά που τους απασχολούν, όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος, ο πόλεμος, ο ρατσισμός, η καταπάτηση των δικαιωμάτων των παιδιών, η περιθωριοποίηση, η μοναξιά κ.α.

Μέσω της κούκλας δεν αναπτύσσουν μόνο τις χειρωνακτικές τους ικανότητες, αλλά και τη φαντασία, την εφευρετικότητα και τη δημιουργικότητά τους, διαλέγοντας τη μορφή και το ντύσιμο, την μορφή και τον χαρακτήρα της κούκλας. Μέσα από την εμψύχωση και τους αυτοσχεδιασμούς με την κούκλα τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν μύχιες σκέψεις, επιθυμίες, φόβους, προβληματισμούς και συναισθήματα, να εκτεθούν μπροστά στους άλλους και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση. Ακόμα και παιδιά με δυσκολία στην έκφραση συναισθημάτων από ειδικά σχολεία μπορούν να “ανοιχτούν”, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους και να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους μέσα από την κούκλα. Επιπλέον τα παιδιά αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας κι ομαδικότητας κατά το στήσιμο της παράστασης, καθώς δουλεύουν μαζί για έναν κοινό στόχο, ενώ παράλληλα ενισχύεται η ανάληψη πρωτοβουλιών. Από τις παραστάσεις δεν λείπει η αξιοποίηση των ταλέντων και των ενδιαφερόντων των παιδιών, όπως η ζωντανή μουσική με όργανα, η ζωγραφική και ο χορός. Όλη αυτή η διαδικασία βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη, αλλά και να αποκτήσουν θεατρική και εικαστική έκφραση.

 

Δείκτες αποτελεσμάτων 2019-2022

  • 37 διαδικτυακά & δια ζώσης εργαστήρια για εκπαιδευτικούς και μαθητές από όλη την Ελλάδα
  • 2326 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί και μαθητές στα διαδικτυακά και δια ζώσης σεμινάρια πανελλαδικά
  • 4373 παιδιά έμμεσοι ωφελούμενοι του “Κουκλοπαίζουμε”
  • 399 δήλωσαν συμμετοχή στο “Κουκλοπαίζουμε”
  • 44 ολοκληρωμένες παραστάσεις πανελλαδικά το 2019-2020
  • 584 μαθητές δημιούργησαν παράσταση
  • 84 εκπαιδευτικοί/ καθοδηγητές συμμετείχαν στη δημιουργία παράστασης
  • 250 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στην ημερίδα του 2021-2022
  • 71 πόλεις από όλη Ελλάδα | 208 συμμετέχοντες από Αττική | 168 συμμετέχοντες από Περιφέρεια |10 χώρες – επιμόρφωση ομογενών
  • 5 οικονομικοί υποστηρικτές, 2 αιγίδες, 8 χορηγοί επικοινωνίας, 5 συνεργασίες & όλες οι πρωτοβάθμιες Ελλάδας