Κουκλοπαίζουμε 3

2021-2022

Από την πανελλαδική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο «Κουκλοπαίζουμε 1 και 2» διαπιστώσαμε πως υπήρξε σημαντικό  ενδιαφέρον για το πρόγραμμα και τον διαγωνισμό, προφανώς γιατί κάλυψε την έλλειψη πολιτιστικών/εκπαιδευτικών δρώμενων στα οποία δεν υπήρχε πρόσβαση. Η συνέχιση του προγράμματος και διαγωνισμού παρουσιάστηκε ως αίτημα από πολλούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι αναγνωρίζουν τα οφέλη της κούκλας εντός της τάξης.

Στο «Κουκλοπαίζουμε 3 » στοχεύσαμε στη διεύρυνση της δράσης μας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έτσι ώστε να αλλάξει η νοοτροπία πως το κουκλοθέατρο αφορά αποκλειστικά μικρές ηλικίες. Η κούκλα είναι ένα μέσο έκφρασης και δημιουργίας για όλες τις ηλικίες. Μέσω αυτής τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να εξερευνήσουν τα συναισθήματά τους, τις σχέσεις τους και το περιβάλλον τους εντός μιας ομάδας. Να πάρουν πρωτοβουλίες, να επικοινωνήσουν και να δημιουργήσουν.

Επιπλέον ανανεώσαμε το υπάρχον ψηφιακό μας υλικό και ολοκληρώσαμε τη δημιουργία ξεχωριστής πλατφόρμας για το «Κουκλοπαίζουμε», όπου μπορεί να βρει κανείς όλες τις πληροφορίες για το πρόγραμμα και τον διαγωνισμό, καθώς και όλα τα βίντεο με τις προηγούμενες παραστάσεις των συμμετεχόντων. Φέτος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη νέα μας πλατφόρμα η ψηφοφορία κοινού, κατά την οποία το κοινό ψήφισε την αγαπημένη του παράσταση.

Οι βραβευμένες παραστάσεις

Αποτελέσματα

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-22 πραγματοποιήσαμε 9 διαδικτυακά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, όπου ασχοληθήκαμε με την κούκλα και την χρήση της στην τάξη, την επιλογή ιστορίας και την κούκλα ως διδακτικό εργαλείο, τη δομή σεναρίου και το storyboarding, τους αυτοσχεδιασμούς και το θεατρικό παιχνίδι, τη γραφή σεναρίου και την προετοιμασία παράστασης, τη δημιουργική χρήση του ήχου σε μία θεατρική παράσταση και τη βιντεοσκόπηση & μοντάζ. Οι εκπαιδευτικοί που πραγματοποίησαν εγγραφή στο πρόγραμμα έφτασε τους 120, από τους οποίους άλλοι έλαβαν βασική εκπαίδευση, άλλοι συμμετείχαν στα εργαστήρια δεξιοτήτων και άλλοι έλαβαν μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του προγράμματος. Ο μέσος όρος εκπαιδευτικών σε ένα σεμινάριο ανέρχεται στους 40 εκπαιδευτικούς, ενώ το εισαγωγικό σεμινάριο παρακολούθησαν 470 εκπαιδευτικοί. Επίσης πραγματοποιήσαμε 4 ζωντανά διαδικτυακά σεμινάρια ειδικά για τα συμμετέχοντα σχολεία Αττικής  με τους μαθητές (ανά τάξη) στο πλαίσιο συνεργασίας με την Περιφέρεια Αττικής και μια σύντομη παρουσίαση του προγράμματός μας  σε εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus. Διαπιστώσαμε από τα Ημερολόγια Δράσεων με μεγάλη μας χαρά ότι το “Κουκλοπαίζουμε” εντάχθηκε στα εργαστήρια δεξιοτήτων και σε πολλά σχολικά μαθήματα. Η ημερίδα αξιολόγησης του προγράμματος πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 8 Ιουνίου, όπου η προσέλευση ήταν μεγάλη και στέφθηκε με επιτυχία. Ο αριθμός των συμμετεχόντων στην πλατφόρμα Zoom έφτασε τους 230, ενώ την ζωντανή αναμετάδοση στο Facebook παρακολούθησαν 30 άτομα.

Συνεργάτες και υποστηρικτές μας

Η Περιφέρεια Αττικής αναγνώρισε το όφελος του προγράμματός μας, παρέχοντας μας οικονομική στήριξη  και ούσα συνδιοργανώτρια. Μας έδωσε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε διαδικτυακά σεμινάρια εντός τάξης με τους μαθητές σχολείων της Αττικής που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Ουσιαστική ήταν η συμβολή του Εντεταλμένου Συμβούλου, Τομεάρχη Πολιτισμού της Περιφέρειας Αττικής, Χάρη Ρώμα, ο οποίος ως καλλιτέχνης μπόρεσε να αναγνωρίσει την ποιότητα αυτού του προγράμματος.

Μαζί μας σε αυτή την προσπάθεια ήταν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελλάδος, με τις οποίες επιτύχαμε μια εξαιρετική συνεργασία για την επικοινωνιακή υποστήριξη του προγράμματός μας πανελλαδικά και την ένταξη του «Κουκλοπαίζουμε» στα πολιτιστικά προγράμματα που υλοποιούν οι εκπαιδευτικοί κατά την διάρκεια του σχολικού έτους. Ιδιαίτερα καλή ήταν η συνεργασία μας με τις υπεύθυνες Πολιτιστικών Θεμάτων Αττικής, οι οποίες παρείχανε τακτική ενημέρωση για την διεξαγωγή του προγράμματός μας.

Κύρος στο «Κουκλοπαίζουμε» προσέδωσε η έγκριση και προβολή που λάβαμε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ινστιτούτο Επιστημονικής Πολιτικής. Στην κυρία Ντορέττα Αστέρη, Σύμβουλος Α’, Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας
και Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας Ειδικής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, οφείλουμε την ένταξη του Κουκλοπαίζουμε στην πλατφόρμα 21+ και τα πιλοτικά Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Πολύτιμη βοήθεια και καθοδήγηση μας παρείχε και η κυρία Καλλιόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας.

Το πρόγραμμά μας συνέχισαν να υποστηρίζουν φορείς με κύρος, δίκτυο και εμπειρία σχετική με θέματα που αφορούν τα παιδιά, αλλά και την Θεατρική Τέχνη και εκπαίδευση (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, UNIMAHellas), καθώς και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν συμμετάσχει ή συμμετέχουν στα προγράμματά μας.

Ημερίδα “Κουκλοπαίζουμε 2021-2022”

Η φετινή ημερίδα αξιολόγησης του “Κουκλοπαίζουμε 3” ήταν αφιερωμένη στις εμπειρίες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα οφέλη του προγράμματος και μοιράστηκαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα των ίδιων και των μαθητών τους κατά τη διάρκεια του έτους. Με διακεκριμένους ανθρώπους από τους τομείς της ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά και από τον καλλιτεχνικό χώρο, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν το χαιρετισμό της κυρίας Ζέττας Μακρή, Υφυπουργού, Αρμόδιας για Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και τις ενδιαφέρουσες εισηγήσεις των ομιλητών:

  • Θεοδώρα-Ντορέττα Αστέρη, Σύμβουλος Α’, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας “Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, ΙΕΠ
  • Αναστασία Γκάτζιου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πολιτιστικών Δράσεων και Εποπτείας, Γενική Διεύθυνση Σύγχρονου Πολιτισμού
  • Ανθή Γουρουντή, Μουσικός, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην ΔΔΕ Πειραιά
  • Άλκηστις Κοντογιάννη, Ομότιμη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  • Καλλιόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας
  • Αντώνης Λενακάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής, ΤΕΠΑΕ – ΑΠΘ
  • Ελένη Μπουτοπούλου, Στέλεχος του Τμήματος Προγραμματισμού, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης, ΔΑΣΔ
  • Νία Φώη, Transformational Coach/ Σκηνοθέτης

Στην ημερίδα οι εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν την εμπειρία τους από τα σεμινάρια που τους προετοίμασαν για την εφαρμογή του προγράμματος στην τάξη, αλλά και το στήσιμο των παραστάσεων από το πρώτο στάδιο κατασκευής κούκλας ως και το τελευταίο της βιντεοσκόπησης της παράστασής τους που τους εισήγαγαν σε μια διαδικασία “δημιουργικής ανησυχίας”. Με αλφαβητική σειρά μίλησαν οι:

  • Ανδρέας Αντωνίου, 120ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
  • Παγώνα Γεωργοπούλου, Ημερήσιο Γυμνάσιο Λεωνιδίου
  • Πολυτίμη Γεωργοπούλου, Γυμνάσιο Αρφαρών Μεσσηνίας
  • Χαρίκλεια Ζαχάρωφ, Ειδικό Γενικό Λύκειο Αθηνών
  • Παρασκευή Θεοδωρακοπούλου, 34ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά
  • Ιωάννα Καραμανλίδου, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Καβάλας
  • Γιώργος Λυμπέρης, 9ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
  • Κατερίνα Νικολαϊδη, 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
  • Θεοδοσία Νικολακοπούλου, 4ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου
  • Βάσια Σταθά, 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού
  • Μαριάννα Πανταζή & Σεμοίρα Μανουσαρίδη, Γενικό Λύκειο Μελισσίων

Επιπλέον στην ημερίδα παρουσιάστηκε η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του προγράμματος και ανακοινώθηκαν τα βραβεία των νικητών που επέλεξε η κριτική επιτροπή μας, καθώς και το βραβείο κοινού. Οι επτά νικητές κέρδισαν ένα εκπαιδευτικό βιβλίο ο καθένας ως βραβείο από τις Εκδόσεις Πατάκη. Η ημερίδα έκλεισε με έναν κύκλο συζήτησης με εντυπώσεις και σχόλια από τον αντίκτυπο του προγράμματος και την υπογράμμιση της αναγκαιότητας συνέχισης του προγράμματος.

Κουκλοπαίζουμε 3

2021-2022

Από την πανελλαδική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο «Κουκλοπαίζουμε 1 και 2» διαπιστώσαμε πως υπήρξε σημαντικό  ενδιαφέρον για το πρόγραμμα και τον διαγωνισμό, προφανώς γιατί κάλυψε την έλλειψη πολιτιστικών/εκπαιδευτικών δρώμενων στα οποία δεν υπήρχε πρόσβαση. Η συνέχιση του προγράμματος και διαγωνισμού παρουσιάστηκε ως αίτημα από πολλούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι αναγνωρίζουν τα οφέλη της κούκλας εντός της τάξης.

Στο «Κουκλοπαίζουμε 3 » στοχεύσαμε στη διεύρυνση της δράσης μας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έτσι ώστε να αλλάξει η νοοτροπία πως το κουκλοθέατρο αφορά αποκλειστικά μικρές ηλικίες. Η κούκλα είναι ένα μέσο έκφρασης και δημιουργίας για όλες τις ηλικίες. Μέσω αυτής τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να εξερευνήσουν τα συναισθήματά τους, τις σχέσεις τους και το περιβάλλον τους εντός μιας ομάδας. Να πάρουν πρωτοβουλίες, να επικοινωνήσουν και να δημιουργήσουν.

Επιπλέον ανανεώσαμε το υπάρχον ψηφιακό μας υλικό και ολοκληρώσαμε τη δημιουργία ξεχωριστής πλατφόρμας για το «Κουκλοπαίζουμε», όπου μπορεί να βρει κανείς όλες τις πληροφορίες για το πρόγραμμα και τον διαγωνισμό, καθώς και όλα τα βίντεο με τις προηγούμενες παραστάσεις των συμμετεχόντων. Φέτος εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη νέα μας πλατφόρμα η ψηφοφορία κοινού, κατά την οποία το κοινό ψήφισε την αγαπημένη του παράσταση.

Οι βραβευμένες παραστάσεις

Αποτελέσματα

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-22 πραγματοποιήσαμε 9 διαδικτυακά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, όπου ασχοληθήκαμε με την κούκλα και την χρήση της στην τάξη, την επιλογή ιστορίας και την κούκλα ως διδακτικό εργαλείο, τη δομή σεναρίου και το storyboarding, τους αυτοσχεδιασμούς και το θεατρικό παιχνίδι, τη γραφή σεναρίου και την προετοιμασία παράστασης, τη δημιουργική χρήση του ήχου σε μία θεατρική παράσταση και τη βιντεοσκόπηση & μοντάζ. Οι εκπαιδευτικοί που πραγματοποίησαν εγγραφή στο πρόγραμμα έφτασε τους 120, από τους οποίους άλλοι έλαβαν βασική εκπαίδευση, άλλοι συμμετείχαν στα εργαστήρια δεξιοτήτων και άλλοι έλαβαν μέρος στο διαγωνιστικό τμήμα του προγράμματος. Ο μέσος όρος εκπαιδευτικών σε ένα σεμινάριο ανέρχεται στους 40 εκπαιδευτικούς, ενώ το εισαγωγικό σεμινάριο παρακολούθησαν 470 εκπαιδευτικοί. Επίσης πραγματοποιήσαμε 4 ζωντανά διαδικτυακά σεμινάρια ειδικά για τα συμμετέχοντα σχολεία Αττικής  με τους μαθητές (ανά τάξη) στο πλαίσιο συνεργασίας με την Περιφέρεια Αττικής και μια σύντομη παρουσίαση του προγράμματός μας  σε εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus. Διαπιστώσαμε από τα Ημερολόγια Δράσεων με μεγάλη μας χαρά ότι το “Κουκλοπαίζουμε” εντάχθηκε στα εργαστήρια δεξιοτήτων και σε πολλά σχολικά μαθήματα. Η ημερίδα αξιολόγησης του προγράμματος πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 8 Ιουνίου, όπου η προσέλευση ήταν μεγάλη και στέφθηκε με επιτυχία. Ο αριθμός των συμμετεχόντων στην πλατφόρμα Zoom έφτασε τους 230, ενώ την ζωντανή αναμετάδοση στο Facebook παρακολούθησαν 30 άτομα.

Συνεργάτες και υποστηρικτές μας

Η Περιφέρεια Αττικής αναγνώρισε το όφελος του προγράμματός μας, παρέχοντας μας οικονομική στήριξη  και ούσα συνδιοργανώτρια. Μας έδωσε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε διαδικτυακά σεμινάρια εντός τάξης με τους μαθητές σχολείων της Αττικής που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Ουσιαστική ήταν η συμβολή του Εντεταλμένου Συμβούλου, Τομεάρχη Πολιτισμού της Περιφέρειας Αττικής, Χάρη Ρώμα, ο οποίος ως καλλιτέχνης μπόρεσε να αναγνωρίσει την ποιότητα αυτού του προγράμματος.

Μαζί μας σε αυτή την προσπάθεια ήταν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελλάδος, με τις οποίες επιτύχαμε μια εξαιρετική συνεργασία για την επικοινωνιακή υποστήριξη του προγράμματός μας πανελλαδικά και την ένταξη του «Κουκλοπαίζουμε» στα πολιτιστικά προγράμματα που υλοποιούν οι εκπαιδευτικοί κατά την διάρκεια του σχολικού έτους. Ιδιαίτερα καλή ήταν η συνεργασία μας με τις υπεύθυνες Πολιτιστικών Θεμάτων Αττικής, οι οποίες παρείχανε τακτική ενημέρωση για την διεξαγωγή του προγράμματός μας.

Κύρος στο «Κουκλοπαίζουμε» προσέδωσε η έγκριση και προβολή που λάβαμε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ινστιτούτο Επιστημονικής Πολιτικής. Στην κυρία Ντορέττα Αστέρη, Σύμβουλος Α’, Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας
και Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας Ειδικής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, οφείλουμε την ένταξη του Κουκλοπαίζουμε στην πλατφόρμα 21+ και τα πιλοτικά Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Πολύτιμη βοήθεια και καθοδήγηση μας παρείχε και η κυρία Καλλιόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας.

Το πρόγραμμά μας συνέχισαν να υποστηρίζουν φορείς με κύρος, δίκτυο και εμπειρία σχετική με θέματα που αφορούν τα παιδιά, αλλά και την Θεατρική Τέχνη και εκπαίδευση (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, UNIMAHellas), καθώς και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν συμμετάσχει ή συμμετέχουν στα προγράμματά μας.

Ημερίδα “Κουκλοπαίζουμε 2021-2022”

Η φετινή ημερίδα αξιολόγησης του “Κουκλοπαίζουμε 3” ήταν αφιερωμένη στις εμπειρίες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα οφέλη του προγράμματος και μοιράστηκαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα των ίδιων και των μαθητών τους κατά τη διάρκεια του έτους. Με διακεκριμένους ανθρώπους από τους τομείς της ακαδημαϊκής κοινότητας αλλά και από τον καλλιτεχνικό χώρο, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν το χαιρετισμό της κυρίας Ζέττας Μακρή, Υφυπουργού, Αρμόδιας για Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και τις ενδιαφέρουσες εισηγήσεις των ομιλητών:

  • Θεοδώρα-Ντορέττα Αστέρη, Σύμβουλος Α’, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας “Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, ΙΕΠ
  • Αναστασία Γκάτζιου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Πολιτιστικών Δράσεων και Εποπτείας, Γενική Διεύθυνση Σύγχρονου Πολιτισμού
  • Ανθή Γουρουντή, Μουσικός, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην ΔΔΕ Πειραιά
  • Άλκηστις Κοντογιάννη, Ομότιμη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  • Καλλιόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στην Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας
  • Αντώνης Λενακάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής, ΤΕΠΑΕ – ΑΠΘ
  • Ελένη Μπουτοπούλου, Στέλεχος του Τμήματος Προγραμματισμού, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης, ΔΑΣΔ
  • Νία Φώη, Transformational Coach/ Σκηνοθέτης

Στην ημερίδα οι εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν την εμπειρία τους από τα σεμινάρια που τους προετοίμασαν για την εφαρμογή του προγράμματος στην τάξη, αλλά και το στήσιμο των παραστάσεων από το πρώτο στάδιο κατασκευής κούκλας ως και το τελευταίο της βιντεοσκόπησης της παράστασής τους που τους εισήγαγαν σε μια διαδικασία “δημιουργικής ανησυχίας”. Με αλφαβητική σειρά μίλησαν οι:

  • Ανδρέας Αντωνίου, 120ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
  • Παγώνα Γεωργοπούλου, Ημερήσιο Γυμνάσιο Λεωνιδίου
  • Πολυτίμη Γεωργοπούλου, Γυμνάσιο Αρφαρών Μεσσηνίας
  • Χαρίκλεια Ζαχάρωφ, Ειδικό Γενικό Λύκειο Αθηνών
  • Παρασκευή Θεοδωρακοπούλου, 34ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά
  • Ιωάννα Καραμανλίδου, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Καβάλας
  • Γιώργος Λυμπέρης, 9ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
  • Κατερίνα Νικολαϊδη, 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
  • Θεοδοσία Νικολακοπούλου, 4ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου
  • Βάσια Σταθά, 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού
  • Μαριάννα Πανταζή & Σεμοίρα Μανουσαρίδη, Γενικό Λύκειο Μελισσίων

Επιπλέον στην ημερίδα παρουσιάστηκε η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του προγράμματος και ανακοινώθηκαν τα βραβεία των νικητών που επέλεξε η κριτική επιτροπή μας, καθώς και το βραβείο κοινού. Οι επτά νικητές κέρδισαν ένα εκπαιδευτικό βιβλίο ο καθένας ως βραβείο από τις Εκδόσεις Πατάκη. Η ημερίδα έκλεισε με έναν κύκλο συζήτησης με εντυπώσεις και σχόλια από τον αντίκτυπο του προγράμματος και την υπογράμμιση της αναγκαιότητας συνέχισης του προγράμματος.